Log på  -  Bliv medlem nu!
Dagens foto
Så er vi oppe af Grand Canyon igen!
Album: Royal Arch Route
Oprettet af camillabacher
Sponsor
Outlandia er en virksomhed hvor lysten til at opleve naturen i alt sin mangfoldighed er det fornemmeste mål. Det enkle liv, med fælles såvel som individuelle oplevelser i naturen, forbundet med stor miljøbevidsthed, er alle centrale værdier for Outlandia.

Outlandia v/Niels Overgaard Blok
OversigtAktivitetVandringHafjell og børn på fjeld
Printervenlig version
Hafjell og børn på fjeld
 Forfatter   Besked 
Tippi  

Emne: Hafjell og børn på fjeld
Skrevet: 26. april 2010 kl. 12:42 [#32710]
Nyt medlem
BopælDanmark
Medlem:16. sep 04
Aktiv:28. jul 21:56
Hej!

I juli skal vi på ferie i en hytte ved Hafjell lidt nord for Lillehammer. Jeg kender ikke noget til området, men tænkte at der måske var nogle herinde som havde været der og som kunne give lidt ideer til ture mm. i området? 

Vi er 2 familier med små børn (i klapvogn/bærerygsæk) og ét sæt bedsteforældre, som er mobile, men ikke bjerggeder. Jeg kunne godt tænke mig at lave en "prøvetur" med en overnatning på fjeldet sammen med min mand og min datter på 2 år for at få prøvet af hvad hun synes om det. Har I nogle gode fif i den retning?

Kender I evt. til www'er hvor man kan finde mere information om fjeldområdet?

Hilsen Stine - som glæder sig til at komme på fjeld igen

Tippi  

Emne: Svar: Hafjell og børn på fjeld
Skrevet: 28. juli 2010 kl. 21:53 [#35083]
Nyt medlem
BopælDanmark
Medlem:16. sep 04
Aktiv:28. jul 21:56
Spekulerer på om Hafjell slet ikke er et spændende sted at tage hen for friluftere!? 
Fjeldbonden  

Skrevet: 29. juli 2010 kl. 06:22 [#35084]
Redaktør
Bopæl:København
Medlem:04. jan 06
Aktiv:09. sep 21:41
Jeg har været der på vinterferie for mange år siden. Og så vidt jeg husker, var der ikke mangel på muligheder.

Noget konkret kan jeg desværre ikke huske, men Hafejell har deres hjemmeside her. Hvis det ikke giver noget, så prøv at tage kontakt til DNT. De burde helt sikkert kunne hjælpe.

Rigtig god tur!
onklemorfar  

Skrevet: 29. juli 2010 kl. 11:08 [#35087]
Entusiast
Bopæl:Islands Brygge
Medlem:28. okt 07
Aktiv:06. sep 09:47
Området er måske ikke lige stedet der får folk langvejsfra til at rejse efter flere ugesvis i telt på fjeldet, men området har masser af muligheder ift det efterspurgte. Har I bil tilrådighed? (ellers skal i nok overveje en taxa-tur) Med en 20 minutters kørsel kan i enten lægge jeres tur mod vest inde omkring Gausdal hvilket jeg nok ville foreslå. I skal bare op og ud af dalen. Der er dog også muligheder mod øst. Der er DNT-stier begge steder. Kig ind på den norsketuristforenings hjemmeside og læs mere. I kan sikkert også google nogle ture med søgeordene 'DNT' og 'Gausdal'. I kan med garanti også bare gå forbi den lokale turistinfo når I er der og spørge om en anbefalelsesværdig tur i nærheden og købe et turkart (kort).

LarsM  

Skrevet: 29. juli 2010 kl. 22:29 [#35096]
Energisk
Bopæl:Grejsdalen, Vejle
Medlem:11. okt 07
Aktiv:02. sep 21:02

Her er der et par links til ut.no, som er det nye navn på DNT's turplanlægger. De vedrører det område, som Hafjell ligger lige på kanten af, og som er en blanding af højtliggende skov lige under trægrænsen og "lavfjeld" lige over trægrænsen.

http://ut.no/turomrade/lillehammer-rondane

http://ut.no/tur?location=øst-norge/lillehammer-rondane

Når I er i området, kan I også tage en dagtur på Nevelfjell (eller Neverfjell, som det også kaldes) mellem Nordseter og Pellestova. Heroppe findes der en pejleskive, der angiver retningerne mod forskellige ting, man kan se i det fjerne. Datteren på 2 år får måske ikke så meget ud af udsigten mod Rondane og andre fjerne fjelde, men I andre kan nyde udsigten, og hvis I har datteren i bæremejsen, giver det lidt ekstra træning til lårbasserne

Vis ikke emner ældre end:
Gå til:
Forespørgsel besvaret på 1.101 sekunder