Hej igen
Mange tak for alle de gode svar, jeg har i hvert fald fået det at vide som jeg skulle bruge
Vi har besluttet os for at gå efter modellen med teflonbelægning i både panden og gryderne. Om det bliver med eller uden kedel afhænger af om kedlen fra vores nuværende sæt kan bruges. Men i øvrigt, hvis man bestiller på Amazon.co.uk så kan man få modellen med kedel til ca 500 kr som er den samme pris som modellen uden koster i DK (i den billigste netbutik - og her skal der endda lægges porto oveni, hos Amazon er den gratis)

Men her er der tale om modellen med spritbrænder, og jeg vil kun vælge den løsning hvis det viser sig at spritbrænderen ikke følger med i gasmodellerne.
Jeg kigger nok forbi Friluftslageret eller Spejdersport her i Odense for at tjekke det.
Mht. den store gryde så tror jeg ikke at det er nødvendigt, i hvert fald så længe børnene er så små. Herhjemme bruger vi oftest to grydestørrelser til madlavning: en 1,5 L gryde til suppe, sauce, grøntsagstilbehør, osv., samt en 2,5 L gryde til pasta, kartofler, osv. Den er selvfølgelig større end Trangias 1,75 L gryde, men af erfaring ved vi at når vi f.eks. fylder den godt op med pasta så er der i hvert fald også rester til madpakken dagen efter

Så jeg tror nok at vi kan klare os med standardgryderne, og kan forestille mig at vi køber den store gryde når børnene bliver store.
Og stort tak til Baldguy for dit tilbud om spritbrænder, jeg skal nok have det i tankerne hvis det bliver relevant